En els temps d’avui en dia trobaríem moltes
situacions i temes que podrien ser perfectament criticats però la meva “denúncia
“ s’orienta als cànons de bellesa actuals.
Quin percentatge d’importància pot arribar a
tenir l’aspecte físic d’una persona? Des de temps remots , el valor de l’aspecte
físic sempre ha estat molt elevat. Parlant de l’antiga Grècia ja hi havia establerts
uns cànons de bellesa els quals eren totalment contraris a els que hi ha
actualment. Les dones més ben vistes
eren les grassonetes , ja que simbolitzava que no passaven gana i per tant formaven
part de les classes benestants, i les
blanques de pell que volia dir que no havien de treballar a sota el sol i que
per tant també formaven part de les classes més riques.
Actualment però, els cànons de bellesa han canviat totalment. Tots aquests cànons
han estat implantats pels mitjans de comunicació, i principalment per la
televisió la qual ha retransmès centenars i centenars d’anuncis els quals feien
referència a la bellesa femenina. Un bon
exemple d’anunci sobre el valor físic d’una dona és el següent: Un home es vol divorciar de la
seva dona perquè ja està cansat d’ella, però això canvia radicalment quan
aquesta arriba amb una pell molt fina gràcies a la crema (producte que es vol
vendre) que s’ha comprat. I la pregunta
que m’agradaria plantejar-vos és: Vosaltres creieu que un divorci ha de
dependre de la crema que s’hagi posat la teva dona?
En parlar dels valors de la publicitat també
sorgeix la pregunta de fins a quin punt pot arribar a influir en les nostres
vides. La veritat és que les grans companyies han aconseguit el seu objectiu:
Implantar els cànons de bellesa que a ells els hi interessava per poder vendre
els productes.
Personalment penso que és molt difícil posar
fi a tot això. Els cànons de bellesa actuals estan molt assumits per la
societat. Però tot i així m’agradaria que la gent no es fixes tant en com ha de
ser i fóssim nosaltres mateixos. No em de donar tant valor a l’aspecte físic ja
que no deixa de ser una carcassa que ens envolta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada